میتونم بدون رضایت شوهر طلاق بگیرم ؟

میتونم بدون رضایت شوهر طلاق بگیرم ؟

فهرست مطالب

میتونم بدون رضایت شوهر طلاق بگیرم ؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که آیا میتونم بدون رضایت شوهر طلاق بگیرم ؟

جواب سؤال شما پیش ماست. در قانون ما حق طلاق در حالت کلی با شوهر است اما در همین قانون نیز استثناء هایی وجود دارد. در مواردی که قانون اسلامی ایران در شروط ضمن عقد آورده است خانم می تواند بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد اما اگر این یک سری شروط رو در زمان عقد با یکدیگر طی کرده باشند و خانم و آقا این قوانین را امضا کرده باشند.

پس جواب این سؤال تمامی به شروطی بستگی دارد که در زمان عقد بین زن و مرد ذکر شده است.

شماره تماس مشاوره با وکیل طلاق ۰۲۱۵۶۲۱۹۸۸۰ ، کافیست همین حالا تماس بگیرید.

موارد طلاق زن بدون رضایت شوهر

  1. سوء رفتار و سوء معاشرت مرد: در صورتی که شوهر به هر دلیلی رفتار ناشایستی داشته باشد و اقدم به بد رفتاری با همسرش کند، اعتیاد داشته باشد، دست به روی همسر بلند کند، درخواست نامتعارف از زن در رابطه جنسی داشته باشد که یکی از عمده ترین درخواست های طلاق توسط خانم در دادگاه درخواست مرد از زن برای رابطه ی مقعدی می باشد که زن می تواند در ضورت اثبات هر یک از این موارد به دادگاه بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد.
  2. عدم پرداخت نفقه : در صورتی که مرد حدود ۶ ماه در پرداخت نفقه کوتاهی کند و نفقه زن را پرداخت نکند و زن بتواند این موضوع را در دادگاه ثابت کند می تواند بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد.
  3. ابتلاء زوج به بیماری صعب العلاج : در صورتی که مرد به یک بیماری صعب العلاج مبتلا شود و زن بتواند این موضوع را در دادگاه ثابت کند، می تواند بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد.
  4. عسر و حرج : در صورتی که زن بتواند اثبات کند که زندگی با مرد در یک خانه به زن آسیب برساند و امنیت جانی نداشته باشد می تواند بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد.
  5. حبس بیش از ۵ سال : اگر مرد در صورت جرمی به حبس بیش از ۵ سال محکوم شود و یا در صورت مفقود الاثر شدن مرد زن می تواند بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد.
  6. طلاق توافقی: در صورتی که زن و مرد با هم بر سر جدایی به توافق برسند و دیگر مشکلی با جدایی نداشته باشند، زن می تواند بدون رضایت شوهر طلاق بگیرد.

درخواست طلاق بدون رضایت شوهر

درخواست طلاق بدون رضایت شوهر
درخواست طلاق بدون رضایت شوهر

اگر قصد دارید بدون رضایت شوهر طلاق بگیرید و درخواست طلاق بدهید توصیه ی ما به شما این است که حتما با یک وکیل طلاق مشورت کنید و در مورد مشکلتان با او صحبت کنید. وکیل طلاق می تواند به شما در مورد مشکلتان کمک بزرگی کند و شما را تا حدودی با قوانین و قواعد موجود آشنا کند.

اگر مدرکی برای اثبات جداییتان دارید حتما اول به جمع‌آوری مدارک بپردازید تا وقت کمتری تلف کنید و نیاز نباشد چندین بار برای وقت مشاوره به وکیل هزینه پرداخت کنید.

توصیه ی نیک وکیل به شما این است که برای امور طلاق از وکلای این مجموعه حقوقی کمک بگیرید، زیرا وکلایی نیک وکیل بسیار با تجربه هستند و می توانند به شما کمک بزرگی در روند پیگیری پرونده انجام دهند. فقط کافیست جهت هماهنگی با مشاوران نیک وکیل با شماره ۰۲۱۵۶۲۱۹۸۸۰ تماس بگیرید.

روند طلاق ممکن است طولانی و پیچیده باشد لطفا در این روند صبور باشید و مراحل کار را با خیال راحت به وکیل خودتان بسپارید.

سوالات متداول

آیا زن می‌تواند بدون رضایت شوهر درخواست طلاق دهد؟

بله، در بسیاری از کشورها و تحت شرایط خاص، زن می‌تواند بدون رضایت شوهر درخواست طلاق دهد.

چه شرایطی برای طلاق بدون رضایت شوهر لازم است؟

شرایط بسته به قوانین هر کشور متفاوت است اما برخی دلایل رایج عبارتند از: خشونت خانگی، خیانت، اعتیاد، بیماری روانی شدید، عدم تأمین نفقه، ترک منزل بدون دلیل موجه و…

چه مدارکی برای اثبات این شرایط لازم است؟

مدارکی مانند گزارش پزشکی قانونی در مورد خشونت، شهادت شهود، پیام‌های تهدیدآمیز، اسناد مالی و… می‌تواند به عنوان مدرک استفاده شود.

آیا می‌توان بدون وکیل درخواست طلاق داد؟

هرچند امکان درخواست طلاق بدون وکیل وجود دارد، اما به دلیل پیچیدگی‌های قانونی، داشتن وکیل متخصص در امور خانواده بسیار توصیه می‌شود.

مدت زمان رسیدگی به پرونده طلاق چقدر است؟

مدت زمان رسیدگی به پرونده طلاق بسته به پیچیدگی پرونده و حجم کار دادگاه متفاوت است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.